THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

follower (teman setia membina Ilham)

Khamis, 23 Julai 2009

Penyeludupan Coklat di FbI 001


Assalamualaikum pembuka cerita…

Sebelum saya ceritakan kisah hari ini, mari kita baca dahulu sedikit fakta mengenai coklat.COKLAT adalah satu hadiah yang istimewa untuk diri sendiri. Ia juga satu hidangan yang diketengahkan untuk pelbagai majlis keraian - baik hari jadi mahupun majlis perkahwinan. Coklat umpama membawa mesej yang berkata, ‘Terima kasih’, ‘Saya cintakan kamu’ dan ‘Ia khas untuk diri saya’ . 



Makan coklat adalah satu langkah memanjakan diri. Sungguhpun bagi sesetengah individu coklat memberikan ketenangan dan menggembirakan kita, ia harus diambil secara sederhana. Coklat juga mengeluarkan endorphins yang membuat kita rasa gembira. Makan seberapa banyak dan kerap, coklat bukanlah ketagihan. Pemakanannya boleh dihentikan pada bila-bila masa.

Hakikatnya, ramai menggemari coklat. Namun disebabkan tahyul yang lama tertanam dalam masyarakat, perasaan bersalah sering menghantui setiap kali kita menikmatinya. Anda mungkin tidak percaya sekiranya diberitahu kebanyakan laporan mengenai kesan negatif coklat disebabkan maklumat kurang tepat. Hasil penyelidikan terkini mendapati coklat berciri positif yang unik. Maka, kita harus mengubah tanggapan umum yang tidak tepat ini.

Nak tahu apa salah tanggapan umum mengenai coklat? anda hanya perlu klik link ini, apa yang ingin saya kongsikan dengan anda pada kali ini adalah satu fenomena yang melanda mahasiswi Kenitra, Morocco setiap kali ingin pulang bercuti ke Malaysia.

Hehe~~ jangan terkejut dan mari kita saksikan.


ini adalah sebahagian kepingan-kepingan coklat yang akan dibawa pulang ke Malaysia untuk dihadiakan kepada saudara-mara, jiran tetangga, sahabat handai dan keluarga tercinta semestinya..erm..untuk orang tersayang ada juga ke?



ish..ish.. tak cukup dengan bagasi dalam plastik pun ada, banyaknya coklat!



Dalam beg kain pun ada maruja,wow! pasti maruja berbangga dengan dirinya kerana dalam pelbagai jenis coklat yang ada dekat Morocco ini, Maruja juga yang terpilih untuk dibawa pulang ke Malaysia.


Hype! ingatkan dah abis dah, rupanya masih ada lagi yang tersorok dalam kotak. Uish ! memang dahsyat.

Kesimpulannya, FbI 001 (nama rumahku) adakalanya dah nampak macam markas penyeludupan coklat pun ada, hehe... jangan marah yer. Tapi tidak mengapa nanti kalau sibuk sangat masa bulan puasa tak payah susah-susah buat biskut raya, hidang saja coklat yang ada, kira setaraf la juga macam almond london, mama carries dan lain-lain biskut coklat. Kepada yang sudi belikan dan bawakan dari jauh kami ucapkan terima kasih daun keladi, tahun depan kena tolong belikan lagi, apapun jasamu dikenang.

p/s: "Duhai teman apapun yang terjadi pastikan kegembiraan dan pemberian yang dihulurkan mengikut kemampuan diri dan tidak cenderung ke arah pembaziran. Jumpa di Malaysia!...doakan kami semua selamat tiba di sana.. salam kemaafan buat semua".


2 comments:

jamaiahnur berkata...

jgn lupa simpan coklat 2 utk i tau

faridmw berkata...

salam.... coklat memang leh diguna untuk perbagai benda.. kemanisan coklat tu lehg membuatkan orang tu manis pada senyuman.. hehehehe

Catat Ulasan