THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

follower (teman setia membina Ilham)

Rabu, 27 Januari 2010

Namamu Mekar Dalam Doaku.





assalamualaikum wbt…



rasanya dah lama jari –jemari ini tidak berlari dipapan kekunci e-cute ku ini, bahkan coretan malam ini bertemankan linangan air mata yang tak tertahan,menerima kiriman pesanan ringkas dari teman seakan-akan melirik senyum ditabir bibirku, namun senyuman itu hilang mekarnya setelah ku baca pesanan tersebut. Betapa aku terkejut! hanya 1 lafaz yang mampu aku katakan di saat itu…

“ innalillah...”

Sepantas kilat kudratku mencapai iphone yang sekian lama tidak aku sentuh di sebabkan jadual harian yang padat dengan peperiksaan. Ku hubungi teman-teman untuk mengetahui tentang kesahihan berita itu, namun esak tangis teman-teman sebaik panggilan ku diangkat seolah-olah sudah menjawab persoalan yang pada hakikatnya masih berputar di benakku tetapi belum ku lontarkan.

Mutiara putih meluncur laju jatuh ke pipi. Ku kesat secepat mungkin agar diri kembali tenang. Ku hadiahkan pemergian teman ku itu dengan bait-bait kalam Allah… Al-fatihah. Moga pemergiannya menjadi iktibar buat kita semua. Sungguh tidak aku duga aku kehilangan sekali lagi teman yang paling rapat denganku… sungguh aku teruji.

Ketika aku duduk sendirian , terngiang-ngiang kenakalan temanku itu yang selalu mengusik ku dengan bait-bait dari sebuah lagu yang dipopularkan oleh sebuah kumpulan yang berasal dari Indonesia.

“ aku mentari tapi tak menghangatkanmu,
aku pelangi tak memberi warna hidupmu,
aku sang bulan tak menerangi malammu,
aku lah bintang yang hilang ditelan kegelapan…”

memori itu membuatkan aku bahagia seketika, tatkala aku kembali nyata, ku sedari itu semua sekadar hadiah daripada sebuah kenangan agar temanku itu terus hidup di dalam kotak fikiran ku selamanya.

Terima kasih teman, kawan dan sahabat. Pemergianmu tidak akan pernah melunturkan memori kita bersama.Kau teman terbaikku dan moga kau ditempatkan bersama-sama dengan orang yang beriman.

Namamu mekar dalam doaku setiap hari.


1 comments:

Khalifah_dunia89 berkata...

Salamun Alaikum..
erm..semoga doa ku jg sntase brsme..
doakn ku..dn utk anis qurratu aini..perknalan kite sgkat..tp tu bkn pnghlng..trme ksih dn maafkn..stiap yg hadir akn trpisah..bljr utk mnrme dn redha dgn ape care skli pn..dn juga sbar..tentang sabar ni pula, Allah brfirman:salamun alaikum bima sobartum..ku pasti ain pn tau mksdnye..bg yg xtau tye ain..:)..In Sya Allah ain akn jwb..erm,krne lbih sygkn iman..kte jauhkn sgle yg xprlu..walaupun iman ku tdak sebenar benarnya Abu Bakar Assidiq,tidak setegas Umar Al khattab,tidak sedekat Ali,tidak sesempurna Rasulullah..tapi ku cube perbaharuinya..Rasulullah bersabda:jaddidu imanana..jadi..doakn ku..doakn sluruh umat islam..berfikir itu juga sunnah Rasulullah,risau itu juga sunnah Rasulullah..tapi fikir dan risau Idola ku bukn pd hal dunia..tapi akan umatnya..erm,tatkala terkenangkan apa yg Rasulullah fikir dan risau aku jg risau dn terfikir utk mmbntu diri ku dan saudara ku..kala tu jg ku 'lembabkan' pipi..rendahnye diriku.. :(

Catat Ulasan