THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

follower (teman setia membina Ilham)

Rabu, 1 Julai 2009

Siri Jacko III


Setiap individu yang lahir di atas muka bumi Allah ini, pastinya dibekalkan dengan kelebihan dan kelemahan dari Yang Maha Bijaksana, agar kita tidak akan bermegah dan kufur dengan apa yang dimiliki.Setelah dikurniakan kelebihan di aturkan pula kelemahan diri, mengapa begitu sedangkan kita adalah sebaik-baik ciptaan? Mungkin kerana Dia Yang Maha Tahu itu ingin menunjukkan kepada kita bahawa kita ini saling bergantungan dan memerlukan antara satu dengan yang lain.

Tidak pernah saya menulis entry di blog sepanjang ini sehinggakan bersiri-siri. Saya berharap entry kali ini dapat memberi kepuasan dalam diri setiap pembaca.Pasti anda tertanya, apa kaitan pembuka entry ini dengan diri Jackco?... tidak ada apa yang saya ingin maksudkan sebenarnya melainkan kita juga jangan pernah terlupa bahawa kita termasuklah Jacko ini juga insan biasa, punya kelebihan dan kelemahan. Maka, tidak perlulah dipersoalkan mengenai isu-isu yang tidak patut dipersoalkan.

Sekadar muhasabah diri sepintas lalu...


Di sini saya lampirkan serba sedikit nilai ekstra yang ada pada diri diva ini:-

* menurut pendapat pakar pembedahan plastic. Jacko dipercayai melakukan lebih 40 kali pembedahan pada bahagian mukanya terutama memancungkan hidung, menaikkan tulang pipi dan meruncingkan dagu .
* Sejak tahun 1984, Jacko hidup dengan bergantung pil penahan sakit termasuk Demerol, Valium, Xanax dan Ativan yang membuat keluarganya begitu bimbang dengan ketagihan tersebut.
*Jacko dipercayai sedang mengalami maslah kewangan yang meruncing dan tidak mempunyai wang yang cukup untuk membayar peguamnya menyelesaikan kes-kes berprofil tingginya di mahkamah.
*Ramai yang menganggap Jacko sebagai lelaki magik dengan gaya Moonwalknya. Seni tari beliau belum dapat ditandingi sesiapa sehingga saat ini.
*Kebanyakkan peminat Jacko adalah berkulit putih berbanding daripada individu berkulit hitam.

p/s: "Duhai kawan...bershukurlah dengan apa yang dimilik, belajarlah menghargai apa yang ada hari ini agar ianya bukan menjadi parasit diri di masa hadapan, bersamalah kita berdoa agar kelebihan dan kekurangan yang ada pada diri kita ini menjadi landasan pautan ke syurga-Nya...Allahumma Amiin".

In sha Allah, kita jumpa pada siri Jacko iv untuk kupasan serba sedikit mengenai "apa itu vitiligo yang dialami".

0 comments:

Catat Ulasan